Olen työskennellyt puoli vuotta Veho Airportissa Star Impression Assistanttina ja nyt oli aika ensimmäisen tuotekoulutuksen. Kutsussa luki: Hey Mercedes! Global Training Experience. Keskiviikkona starttasin kotoani klo 4.30 kohti Helsinki-Vantaan lentoasemaa. Lähtö elämäni ensimmäiselle koulutusmatkalle Espanjaan oli koittanut!

Jännitystä ilmassa

Siivin sinivalkoisin noustiin kohti Espanjaa. Koneessa juteltiin tulevasta ja mukana oli paljon konkareita tämän tyyppisiltä tuotekoulutusmatkoilta. Reilun neljän tunnin lento meni nopeasti tutustuessa uusiin ihmisiin ja kuunnellessa heidän tarinoitaan. Sain kollegoilta evästyksiä, että koulutus tulee olemaan tahdiltaan tiukka, mutta elämyksellinen.

Päivä 1

Hotelliin saavuttuamme rekisteröidyttiin itse koulutukseen ja sen jälkeen oli lounas. Meidät jaettiin ryhmiin ja siitä lähti koulutus käyntiin. Oli teoriaa ja koeajoa erittäin intensiiviseen tahtiin. Ensimmäisenä olivat vuorossa G-sarjan ja X-sarjan koulutukset.

Huikeita elämyksiä heti alkuun! Ajoimme louhoksella ammattilaisen kyydissä erittäin vaativassa maastossa. Puristimme ”kauhukahvoja” kaikin voimin ja kädet ovat siitä vieläkin hellinä. G-sarja osoitti uskomattoman suorituskyvyn ja erikoisplussat kokonaan naisen suunnittelemille sisätiloille.

Ilta huipentui illalliseen oman ryhmän kanssa ja keskustelua riitti päivän aiheista. Meillä oli myös kaikilla ladattuna puhelimiimme MYGTE-appi osaksi koulutusta ja tuotetietoutta haalittiin lisää koko ryhmälle leikkimielisen kilpailun merkeissä.

X-sarja, todella hyvä ajomukavuus pick-upiksi.
Kuva: Esa Kinnunen

Päivä 2

Aamu kahdeksan aikoihin aloitimme toisen päivän opiskelun. Ensin käsittelimme teoriaa, nautimme lounasta ja sen jälkeen pääsimme koeajamaan CLS- ja C-sarjan autoja upeissa maisemissa.

CLS 53 AMG. Olin myyty WOW!

Ensimmäinen kosketus uuteen A-sarjaan

Päivä jatkui bussimatkalla kohti uuden A-sarjan koulutusta. Puitteet olivat myös koulutuskeskuksessa kohdallaan. Hyvin organisoitu ja monipuolinen ympäristö piti mielenkiinnon yllä, vaikka tahti oli kova ja väsymys jo hieman painoi päälle. Pohdin pää pyörällä, miten sisäistän tämän kaiken tässä ajassa uutena tällä alalla. Huh! Päivä oli todella antoisa ja ehkä hieman hämmentäväkin sen suhteen, kuinka pitkälle teknologiassa on päästy.

Päivä 3

Kolmas ja viimeinen päivä starttasi jo ennen seitsemää. Heti aamupalan ja huoneenluovutuksen jälkeen lähdettiin bussilla kohti A-sarjan koulutuskeskusta. Hetki teoriaa ja sitten koeajot. Tällä kertaa oli myös ajettavana kilpailijoiden A-sarjaa lähinnä vastaavat mallit.

Siinä tulivat kyllä hyvin esille merkkien erot ja parhaat puolet. Koin itsekin yllätyksiä.

Kaikesta kauniista pitävänä naisena, uuden A-sarjan designin allekirjoitan täysin!

Kouluttajamme Nemo Virokannaksen sanoin: ”Yön saalistaja, jolla on saalistajan katse, mutta pehmeä ja turvallinen sydän”.

Uusi A-sarja

Yhteenveto koulutusmatkasta

Kokonaisuutena voi todeta, että erittäin intensiivinen ja hyvin organisoitu, vaativa, mutta antoisa tuotekoulutusmatka. Sain matkalta paljon uutta oppia, jonka sisäistää syvemmin ajan kanssa. Iso hatunnosto ja kiitos kaikille ammattimaisille kouluttajille. Timo Jutilan sanoin: ”Never forget”.