Halusin oman tekemisen tueksi ja ajatusteni vahvistamiseksi saada hieman ajatuksia siitä miten ihmiset haluavat nyt ja tulevaisuudessa tutustua autoihin. Ryhdyin tuumasta toimeen ja kysyin Linkedinissä ihmisten mielipiteitä. Ohessa muutama tärppi:

”On virkistävää törmätä autoihin myös kauppakeskuksissa.”

”Personal shopperin kautta.”

”Meikäläistä kiinnostaa merkin tai mallin omistajien kokemukset, eikä niinkään myyntimiehen korulauseet. Sitä kautta tehdään alustavat päätökset minkä jälkeen alkaa sitten ostopaikan mietintä.”

”Osto täysin online, mieluiten auto kotiin toimitettuna.”

”Normaalisti en koeaja… Automyyjä tai joku lähetti voisi tuoda auton töihin ja tarjous ovitaskussa.”

Vastauksia analysoidessa minut valtasi turvallinen tunne siitä, että se mitä olemme tehneet ja mitä meillä on työn alla, ovat oikeita asioita.

 

Et voi oivaltaa näkemättä/kokematta

On hieman naiivia odottaa että tässä digitaalisessa maailmassa ihmiset tulisivat suoraan tutustumaan tuotteisiin fyysisesti kivijalkaliikkeisiin kuten aiemmin. Hyväksyt ensin brändin ajatustasolla, tutustut verkossa mitä kyseisellä merkillä olisi sinulle tarjota, ja vasta kovan harkinnan, vertailun ja suodattelun jälkeen mahdollisesti mennet liikkeeseen käymään.

Tosin, jos mielikuva jostain tuotteesta on vanhentunut tai vääristynyt, et ehkä tule edes käymään brändin verkkosivuilla, saatikka sitten liikkeessä asti. Et edes harkitse sitä. Siksi meille on äärimmäisen tärkeätä tuoda tuotteemme ihmisten tutustuttavaksi, hipelöitäväksi ja kokeiltavaksi siellä missä he itse viettävät vapaa-aikaansa ja harrastuksiaan. Vasta näin saamme mahdollisuuden aloittaa mielikuvien muuttamisen.

 

Mercedes-Benz on siellä missä ihmiset ja ilmiötkin

Valtteri Bottas käymässä MB-alueella nimikkokisassaan

Olemme jo muutaman vuoden jalkautuneet sinne missä ihmiset ovat. Tästä esimerkkinä mm vuosittaiset koko maan kattavat koeajokiertueet, Mercedes-Benz Trophy golf-turnaus, lukuisat tapahtumayhteistyöt ja kumppanuudet (mm. Suomen Purjehdus ja Veneilyliitto, Suomen Freestyle-maajoukkue ja Jarkko Nieminen Tennis Akatemia).

Tänäkin vuonna Mercedes on nähty pitkin kesää useassa eri tapahtumassa ympäri maan, – Tall Ships Races-tapahtumat Kotkassa ja Turussa, Tikkurila Festivaali Vantaalla, purjehtija Alex Thomson/BOSS-tapahtumassa, Poker Run Helsingissä ja Hangossa, Valtteri Bottas Duathlon Nastolassa sekä useissa eri golf-tapahtumissa, -kisoissa ja -kentillä ympäri maatamme.

 

Moderni mallisto

Laaja Mercedes-mallisto on uudistunut muutaman vuoden sisään täysin ja on modernimpi kuin koskaan aikaisemmin. Mallisto on täydentynyt uusilla versioilla tutuista malleista, mutta myös ns. crossover-malleja, joissa yhdistyy kahden eri mallin parhaat puolet, on tuotu valikoimaan. Tästä esimerkkeinä ”coupé-maasturit” GLC ja GLE-katumaastureista.

MB-mallisto on tuoreempi kuin koskaan aikaisemmin

Ei siis ole kyse siitä löytyykö jokaiselle sopiva malli, vaan siitä että kaikki eivät ehkä vielä ole oivaltaneet kuinka mullistavan muutoksen brändi on läpikäynyt viime aikoina.

Junnutkin fiilaa Benziä

Mercedes-Benz on viime vuosien aikana tehnyt superharppauksen myös nuorekkuuden saralla, eikä vastaa enää sitä mitä sinäkin lukiessasi tätä mahdollisesti mietit ja muistelet.

Brändistä on tullut tosi paljon helpommin lähestyttävä, ja puhuttelee nuorempia sukupolvia uudella, rohkealla tavalla. Erinomaisena ja konkreettisena esimerkkinä tästä, on Grow Up- kampanja, joka koostuu viidestä eri elämän kasvutarinasta. Katso videotraileri tästä – se saattaa muuttaa koko käsityksesi meistä. Ja jos sinulla vaan on hetki aikaa, voit tutustua näihin kasvutarinoihin MB Grow Up-sivuston kautta.

MB x JVG

Nuorempi sukupolvi onkin todistetusti ottanut merkin omakseen, ja puheet pappa-autosta ovat menneen talven lumia. Tästä kielii mm se, että maamme suosituin yhtye, JVG, on tehnyt Mercedeksestä kertovan ”Johtotähti”-biisin.

 

Lämpimästi tervetuloa Mercedes-maailmaan

”Mercedes”, ”Mersu”, ”Mese”, ”Benzi” tai ”Johtotähti” on aidosti muuttunut nuorekkaammaksi, ja trendikkäämmäksi, – unohtamatta äärimmäisen vahvoja yli 130 vuotiaita juuriaan ja perinteitään automaailman pioneerina sekä innovaattorina. Mallistosta löytyykin siten sopiva tuote kaikenikäisille ja – tyyppisille ihmisille.

 

Oletko sinä kenties kohdannut meidät jossain – muuttiko kohtaaminen mielikuvaasi?

mm

Markkinointia ja mainontaa intohimoisesti seuraava ja toteuttava perheenisä, jolla pitkä kokemus autoalan eri tehtävistä. Vastaan Mercedes-Benz henkilöautojen markkinoinnista. Ajattelen mielelläni asiat uusiksi tai vähintäänkin eri tavalla kuin totuttu.

Tervetuloa Mercedes-maailmaan
Merkitty:                

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *