Maailma on muuttunut ja digitalisoitunut. Se ei ole enää kenellekään uusi tai ihmeellinen asia. Olemme kaikki kokeneet muutoksia toimintavoissamme ja vaikkapa median käyttäytymisessä.

Kännykkä, tuo kaiken tiedon lähde, on muuttanut monen tapaa ajatella, myös yritysten. On jo valtava määrä yrityksiä, jotka rakentavat strategiansa mobiilin ”päälle” tai ainakin siihen tosi kovasti tukien. Tästä kehityksestä ei edes autoteollisuus ole jäänyt paitsi. Meille autoalan ihmisille tämä tuo mahdollisuuksia uusilla tavoilla olla yhteydessä niin työsuhdeautoilijoihin kuin yksityisiin autoilijoihinkin. Mutta isompi asia on se, miten kuluttajat voivat vapaammin tutustua valikoimaan ennakkoon ja mahdollisuuksia tehdä myös ennakkoon asioita, joista ennen vain haaveiltiin. On sitten kyse yritysautoilijasta tai normaalisti autonsa ostavasta kuluttajasta.

Kesä ja autokauppa

Moni kuluttaja käyttää autoliikkeiden digitaalisia palveluja jossain kohtaa autonhankintaansa. Asiakas on saattanut rakentaa auton iPadilleen ja kävelee autokauppaan vain ”tilaamaan” auton. Tosin ihan niin helppoa ostaminen ei vielä kuitenkaan ole. Ja eikö auton ostoon kuulu edelleen myös se, että mennään istumaan auton kuljettajan penkille fiilistelemään? Auton tuntuma, ratin nahka, penkin istuvuus… on vielä monia asioita, joita ei pysty kokemaan suureltakaan ruudulta.

Uusi trendi näyttää muotoutuvan siihen, että kiireisessä yhteiskunnassa etsitään aikaa autokaupassa käymiseen, fiilistelyyn. Mikä olisi siihen parempi aika, kuin kesä ja loma? Siksi Vehokin pitää ovensa auki kesälauantaisin ja pyrkii palvelemaan kuluttajia tässäkin suhteessa, kuten asiakkaat meiltä odottavatkin.

Nastaa kesää ja mahdollista uuden auton hankintaa!

Kesäloma on oivaa auton fiilistelyaikaa

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *